MERDEKA, MERDEKA, MERDEKA !!

Assalamualaikum dan hai,

Wuuu,, tak lama lagi sambutan hari kemerdekaan yang ke 63, cuti-cuti ni dapat buat apa je, kalau dekat iktbn mesti dah sibuk dengan program tapi lambat lagilah nak balik semula ke sana.

Pkpp pula dilanjutkan sampai 31 Disember 😢
Harap-haraplah malaysia boleh pulih sepenuhnya dari penyakit Covid-19.

Oh sebenarnya aku ada masuk pertandingan melakarkan poster tema MALAYSIA PRIHATIN, aku tak tahulah macam mana aku boleh terjebak dengan pertandingan yang ala-ala budak sekolah sikit tapi seronok juga luangkan masa dengan adik beradik, duduk santai atas lantai, bising kemanakah pensil colour dia ni, dia itu, hahaha bila lagikan nak jadi budak-budak semula dengan diorang. So aku hargai masa tu dengan terciptalah poster yang tak seberapa sangat aku buat,


aku rasa macam lawa mula-mula, tapi bila dah siap...

Aku tepuk dahi "macam mana lah merah pekat jadi merah hati ni πŸ˜‚" mungkin sebab warna background, heishh aku pun tak tahulah, aku budak kelas seni yang tak berapa nak seni dah sekarang ni, adehh 3 tahun dah tinggalkan sekolah, harini terasa sekejapnya waktu itu berlalu. Tetiba rindu zaman form 1 sampai lah form 5😣 

Okey stop.


This one my big sister make it.

My little sister make this one,

And last my little brother make this, aku sebenarnya yang lukis dia tukang warna, mula-mula tu dia pernah fed up tau buat poster sampai mengajuk, anak bongsu memang, aku lah yang tolong buat lakaran dia hahaa 

Aku nak ucapkan SELAMAT HARI KEMERDEKAAN buat semua Rakyat Malaysia, dan aku nak pesan janganlah cari isu dekat kaum lain yang boleh merosakkan hubungan perkauman, please stop itπŸ™πŸ™  

Contohnya, kau cari pasal kenapa orang melayu pakai sari lebih cantik dari kau,, deyy kawan aku india pakai baju kurung lagi cantik tau dari orang melayu, tak perlu pun nak pertikaikan kenapa blaa blaa blaahh, haa dah kena kecam dengan netizen barulah menyesal sudah terhantuk, barulah nak tergadah, kena kutuk barulah nak mengalah, eheks tertambah pantun pula.

Yang sakit diri sendiri, please lah awak awak semua ya, Jaga hubungan yang dah lama dikukuhkan dan jangan lupa senyum tak perlu kata apa apa, senyum 😁

2 comments:

Macehh sudi komen blog kitee!!

Headache

Sudah masuk 3 hari kepala aku macam nak meletup. Rasa macam nak tumbang tapi aku masih gagah berdiri walaupun terumbang ambing. Payah nak ke...