Februari pergi..

 Jujur, banyak perkara yang aku lalui untuk februari, susah untuk lalui dengan senang, kadang tak terdaya sebab rindu keluarga. Tapi mereka kekuatan aku.

Semalam, aku video call mama aku. Aku sedih, aku menangis, aku tak sangka duduk berjauhan pun buat anak menangis rindukan mak nya. Rindu masakan mama, rindu suasana rumah.

Banyak kali aku berbisik "aku nak balik, aku nak balik"  tapi mama aku pesan lapangkan dada, selawat banyak-banyak, jangan tinggal solat.

Perasaan aku jadi tenang bila aku ikut apa yang mama aku pesan. Untuk tulis kisah aku disini semalam pun aku masih tak dapat tahan air mata. 

Aku anak yang tak suka tunjuk perasaan yang sedih, acah kuat selalunya. Suka bergurau. Suka tersengih sepanjang masa. Seperti nama yang mama aku bagi, Nur Farhah Farhana (Cahaya kegembiraan Kegirangan). 

Untuk permulaan bulan ini, aku terus melangkah walaupun perit. Aku tinggalkan kesedihan di bulan Februari, untuk penutup. 

Jadi, lepas ni aku nak cari topik yang menarik bagi aku untuk share dalam blog Amazing Life (even though sometime is a lie), and hope another my blogger friend doing well 😁✌.




13 comments:

  1. May Allah ease everything for you :)

    ReplyDelete
  2. Semoga dipermudahkan semua urusan.

    ReplyDelete
  3. Sabar ye. Semoga cepat pandemik habis so dapat jumpa keluarga semula. Akak doakan awak hepi dan dipermudahkan urusan di bulan Mac ni.

    ReplyDelete
  4. Jangan sedih2 tau. Allah kan ada :)

    ReplyDelete
  5. trueee life is soooooo full of lies !! hang in there :)

    ReplyDelete
  6. Be happy and semoga segala urusan awak dimudahkan oleh Allah :)

    ReplyDelete
  7. Kongsi je apa-apa wak. Eza sudi baca. Keep going ya sis!

    ReplyDelete

Macehh sudi komen blog kitee!!

Headache

Sudah masuk 3 hari kepala aku macam nak meletup. Rasa macam nak tumbang tapi aku masih gagah berdiri walaupun terumbang ambing. Payah nak ke...