Resepi Kek Asam Manis

 Assalamualaikum dan hai 🙋

Harini aku nak share resepi kek asam manis pula, sebabnya ni kek favourite aku, time kecik dulu mama aku suka buat pelbagai jenis kek, kalau nak bawa bekal ke sekolah sanggup simpan dulu nak kasi share dengan kawan-kawan dekat kantin, kadang janji dengan kawan semua bawa bekal lepas tu kongsi ramai-ramai, fuhhh memori terindahh zaman sekolah rendah dulu.




BAHAN-BAHAN


Bahan A

500 gram planta

300 gram susu pekat

Bahan B

10 biji telur

1 sudu ovelet

100 gram gula kastor 

1 sudu esen vanila


300 gram biskut merry (dihancurkan)

5-10 paket asam manis


CARA-CARANYA

1. Pukul bahan A dan bahan B

2. Campurkan bahan A dan B dengan biskut merry yang dah dihancurkan 

3. Masukkan beberapa asam manis ikut suka hati 

4. Kukus selama 30-40 minit


Senang je kan, tak tahulah masih ada lagi ke orang suka makan kek asam manis ni, Tapi kalau korang nak rasa kek ni bolehlah cuba resepi mama kite ni. 

selamat menjamu selera!!



2 comments:

  1. nampak senang..tapi nak buat tu la... heheh ...

    ReplyDelete

Macehh sudi komen blog kitee!!

Headache

Sudah masuk 3 hari kepala aku macam nak meletup. Rasa macam nak tumbang tapi aku masih gagah berdiri walaupun terumbang ambing. Payah nak ke...