Headache

Sudah masuk 3 hari kepala aku macam nak meletup. Rasa macam nak tumbang tapi aku masih gagah berdiri walaupun terumbang ambing. Payah nak ke klinik sebab klinik adalah musuh utama aku. Tak tahu kenapa tapi mungkin sebab aku pernah disakiti oleh orang-orang yang bernama doktor. Tak betul? Sakit aku macam tak betul. Tapi aku rasa sakit. Akhirnya aku pasrah dengan kesakitan yang dianggap buat buat.

Malangnya hari ini aku hampir dilanggar oleh kereta kerana salah aku berjalan sambil menghadap kebawah menahan rasa sakit kepala yang tiba-tiba muncul di pagi hari. Kebiasaannya aku rasakan petang dan malam hari. Nasibku baik kawan-kawan sempat tegur menyedarkan aku.

Bersyukur masih ada yang berikan perhatian dekat aku. Sepanjang masa aku hanya bersendirian, tiada tempat nak bergaduh manja antara kawan-kawan. Masing-masing jauh dengan latihan industri. Tak lama lagi giliran aku pula.

Masih sakit.

Harap sakit ni hilang untuk besok hari. Aku taknak ke klinik hanya kerana alasan yang konyol. Semoga esok baik baik saja.

1 comment:

Macehh sudi komen blog kitee!!

Headache

Sudah masuk 3 hari kepala aku macam nak meletup. Rasa macam nak tumbang tapi aku masih gagah berdiri walaupun terumbang ambing. Payah nak ke...